DUGNAD TIL HELE NORGE

Start dugnad

Her får du oversikt over dugnad fra start til mål. Kontakt oss i dag så hjelper vi dere i gang!

Tusen takk! Du hører fra oss :)
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dugnad til hele Norge

Rjukan Næringspark, Bygg 242, 3660 Rjukan
post@digidugnad.no
Selected Customers

Customers have consistently supported us fight.

KOM I GANG MED DUGNAD

Slik foregår dugnaden

Se hvordan en salgsdugnad gjennomføres fra start til slutt.

Planlegge

God planlegging og organisering av salgsdugnaden er viktig om dere skal oppnå de beste resultatene. Noen spørsmål det er viktig å ta stilling til før bestilling av dugnad:

- Hvor mye penger ønsker dere å tjene inn?
- Hvor mange skal bidra i salgsdugnaden?
- Hvem skal være dugnadsansvarlig?

Bestille

Når dere er klare til å bestille gjør dere dette i dag dialog med oss med skriftlig bekreftelse på e-post. Det er gratis frakt ved bestilling av 200 produkter (se seksjonen "Varelevering og frakt"). Dere betaler ingenting ved bestilling, da dere får faktura slik at dere kan betale med de pengene dere har tjent inn (se seksjonen "Betaling").

Antall produkter
Mange grupper velger å bestille et fast antall produkter per medlem, f.eks. 10 sokkeesker og 10 kortesker. Andre grupper ønsker å forhåndsselge før de selv bestiller. Vi ser at de gruppene som selger mest, og dermed tjener mest, er de som har et fast antall produkter per person, da de i større grad er forpliktet til å selge det antallet.

Bestillingsansvarlig
Kontaktpersonen er ansvarlig for gruppens bestilling og at fakturaen betales. Betalingsansvarlig må være over 18 år, og akseptere at en kredittsjekk kan utføres.

Etterbestilling
Går dere tomme for produkter så ettersender vi flere produkter på samme vilkår som første bestilling.

Salg og fortjeneste

Salgsperiode og forhåndssalg
Salgsperioden bestemmer dere selv. De fleste dugnadsgrupper holder på i 3-4 uker, gjerne også med forhåndssalg. Med forhåndssalg kan dere få solgt store deler av produktene før dere får dem og være mest mulig effektive. Dersom dere ikke har forhåndsolgt er det anbefale å starte salget med en gang dere har mottatt varene. Vi anbefaler en kort og intensiv salgsperiode med tett oppfølging av dugnadsansvarlig. Det styrker samholdet og ansvarsfølelsen blant deltakerne når dere jobber sammen mot et felles mål.

Betaling
Det vanligste er at alle samler inn på Vipps eller kontanter og setter inn på egen privat konto. Deretter overfører man delvis eller alle pengene man har fått inn til en felles konto. Det er anbefalt at en som kan ta ansvar og har god oversikt har ansvaret over felleskontoen. Herfra betaler dere faktura til oss og samler overskuddet så det blir brukt til riktig formål.

Salgstips
Før salget starter er det viktig å forberede noen gode salgsargumenter. Fortell at kunden støtter din skoleklasse, idrettslag, forening eller gruppe gjennom sitt kjøp. Fortell om målet med salget, f.eks. en skoletur, en fotballcup, speiderleir etc. Fortell at produktet blir levert direkte på døren. Les mer i artikkelen 15 salgstips til dugnaden

Salg til bedrifter
Dere kan selge direkte til bedrifter.

Utlevering av varer til kunden
Vi anbefaler at dere tilbyr å levere varene hjem til kundene, siden det gir størst sannsynlighet for at de vil kjøpe fra dere. Når dere leverer ut varene er det viktig at dere samler inn penger samtidig eller i forkant, slik at dere ikke har noe utestående.

Hvis dere har utført forhåndssalg bør alle i dugnadsgruppen hente varene den dagen varene ankommer, og levere ut solgte produkter til kundene samme dag. Da slipper dere å oppbevare mange produkter hos hver enkelt.

Fortjeneste
Innkjøpspris per sokkeske er kr 125 og dere selger for kr 250, med kr 125 i fortjeneste. Innkjøpspris per korteske er kr 100 og dere selger for kr 200, med kr 100 i fortjeneste. Hvis hver selger 10 sokkeesker og 10 kortesker vil dere tjene kr 2.250 per deltaker. En fin start på sparingen!

Varelevering og frakt

Varelevering
Dere kan velge ønsket dato for levering av varene når du bestiller, så bestilles transport i forhold til dette. Det må imidlertid tas hensyn til transportselskapenes transportplaner og lokale forhold. Vareleveringen vil som regel skje i normal arbeidstid, men ikke nødvendigvis. Utkjøring skjer med lastebil og dermed viktig at man beregner plass til dette. Underlaget må være slik at sjåføren kan benytte jekketralle. I enkelte regioner har vi egne biler som kjører ut varene, og da er leveringstidspunktet mer fleksibelt.

Du vil få en sendingsbekreftelse på e-post og SMS så snart transport er bestilt. Du blir kontaktet angående leveringstidspunkt og må være tilgjengelig på telefon hele leveringsdagen. Sjåføren skal ringe den dagen varene blir levert, og ringer vanligvis 30-60 minutter før levering. Etter nærmere avtale kan sjåfør sette varene på et avtalt sted uten at man trenger å være til stede. Straks varene er levert er eierskap og risiko overført til dere.

Varekontroll
Ved mottak av varene må dere alltid begynne med å kontrollere leveransen mot pakklisten som du får på e-post og som også ligger med leveransen. Kontakt oss på post@digidugnad.no eller tlf. 960 16 961 / 908 54 358 hvis noe ikke stemmer.

Leveringstid
Vi har vanligvis 3-7 dagers leveringstid, avhengig av hvor i landet varene skal leveres.

Gratis frakt
Minste fraktfrie levering er 200 produkter. For mindre enn 200 produkter vil det påløpe et fraktbeløp avhengig av hvor i landet varene skal leveres.

Betaling

Samme dag som vi sender ut varene mottar kontaktpersonen faktura på e-post med 30 dagers betalingsfrist. Det er lagt opp på den måten så dere kan betale med de pengene dere har tjent inn på salget. Har dere varer igjen etter 4-ukers salgsperioden kan de enten returneres til Digidugnad, eller betales for slik at de kan selges senere (dere må dermed ikke selge innen 4 uker). Når dere har solgt alle varene, samlet inn pengene og betalt fakturaen, kan dere bruke pengene deres til valgfritt formål.

Retur

Dere har 30 dagers returrett etter mottatte varer – returfrakt organiseres og betales av kunden som returnerer. Husk å kontakte oss på forhånd.

Om en kunde vil reklamere på et produkt som de har kjøpt, behøver de ikke å gå via dere. Be kunden kontakte oss direkte på post@digidugnad.no eller på telefon 960 16 961 eller 908 54 358 så hjelper vi dem.

“Bærekraft i praksis med miljøvennlige produkter"

Med Digidugnad på laget vil dere selge miljøvennlige produkter som er er FSC-godkjente, hurtigvoksende bambus og OEKO-TEX sertifiserte tekstiler.

HØY FORTJENESTE

Dugnad med 50 % fortjeneste

Dugnad er en vanlig måte å skaffe midler på for organisasjoner, skoler, idrettslag og andre grupper. Vi tilbyr dugnad med høy fortjeneste. For eksempel vil en skoleklasse med 25 elever tjene 56.000 kroner ved å selge kun 10 sokkeesker og 10 kortesker hver.

Så mye kan dere tjene Sjekk ut hva en salgsdugnad betyr i kroner og øre.

INGEN RISIKO

Selg først, betal senere

Det er ingen risiko forbundet med å bestille dugnad fra oss. Dere bestiller varene, selger dem videre og betaler fakturaen etter 30 dager. Eventuelle usolgte varer tar vi i retur.

Dugnad på 20 dager Les våre anbefalinger for organisering av en effektiv og lønnsom dugnad.

Betal etter 30 dager

Retur av usolgte varer

Gratis frakt over 20.000,-

Ingen risiko

MILJØVENNLIGE og

Lettsolgte produkter

Våre miljøvennlige kvalitetsprodukter til en god pris er det enkelt å selge. Alle behøver sokker og gratulasjonskort, så her hjelper dere kunden med å dekke et behov - og de hjelper deg ved å kjøpe. Vinn-vinn.

15 salgstips til dugnaden Les våre beste salgstips for en vellykket dugnad

Høy kvalitet

Våre produkter er nøye designet og produsert i materialer av god kvalitet.

Miljøvennlige

Bambussokker fra hurtigvoksende bambustre. Kortene er produsert i Norge av FSC-sertifisert trevirke.

Donasjon til veldedig formål

Bli med å ta samfunnsansvar. For hvert produkt dere selger gjør Digidugnad en liten donasjon til Redd Barna.

TA KONTAKT MED OSS

Vi hjelper deg

Kontakt oss gjerne for en hyggelig prat om hvordan dere kan komme i gang med dugnaden!

Morten Sørensen