DIGIDUGNAD

Betingelser

Følgende betingelser gjelder for kjøp av hos Digidugnad. Både betingelser for dugnad og betingelser for privatpersoners kjøp i nettbutikk finner dere nedenfor.

Betingelser for dugnad

Gjelder for skoleklasser, idrettslag og russegrupper
§1 - Alle priser er oppgitt på nettsidene og inkludert mva. Vi tar forbehold om trykkfeil.

§2 - Betalingsfrist er 30 dager etter bestillingsdato.

§3 - Dugnadsansvarlig er fakturamottaker og må være over 18 år.

$4 - Vi forbeholder oss retten til å foreta en kredittsjekk av dugnadsansvarlig (som også er fakturamottaker). Dersom fakturamottaker har betalingsanmerkninger eller ikke får godkjent kreditt må det legges inn en ny dugnadsansvarlig. Det blir automatisk sendt ut et skriftlig gjenpartsbrev hvis det blir gjort en kredittsjekk av deg som privatperson.

§5 - Minstebestilling er 100 stk sokkeesker og 100 stk kortesker, alternativt 200 stk av det ene eller andre produktet.

§6 - Ved bestilling av ordre får du gratis frakt ved minstebestilling. For mindre enn minstebestilling vil det påløpe et fraktbeløp avhengig av hvor i landet varene skal leveres.

§7 - Vi har vanligvis 2-7 dagers leveringstid, avhengig av hvor i landet varene skal leveres.

§10 - Vareleveringen vil som regel skje i normal arbeidstid mellom 08:00 og 16:00 mandag til fredag, men avvik kan forekomme. Utkjøring skjer med lastebil og dermed viktig at man beregner plass til dette. Underlaget må være slik at sjåføren kan benytte jekketralle. I enkelte regioner har vi egne biler som kjører ut varene, og da er leveringstidspunktet mer fleksibelt.

§11 - Du vil få en sendingsbekreftelse på e-post og SMS så snart transport er bestilt. Du blir kontaktet angående leveringstidspunkt og må være tilgjengelig på telefon hele leveringsdagen. Sjåføren skal ringe den dagen varene blir levert, og ringer vanligvis 30-60 minutter før levering. Etter nærmere avtale kan sjåfør sette varene på et avtalt sted uten at man trenger å være til stede. Straks varene er levert er eierskap og risiko overført til dere.

§11 - Vi kan aldri garantere nøyaktig dato eller klokkeslett grunnet andre leveranser, trafikk og eventuelle andre utfordringer.

§12 - Dersom leveringsadresse ikke er en privatadresse (feks. lager, skole, parkeringsplass eller lignende) er det viktig at mottaker er fleksibel med tidspunkt for mottakelse.Mottaker bør være tilgjengelig på telefon under leveringsdatoen.

§13 - Mottaker bør være tilstede under leveringen, men det er ikke ett krav. Dersom mottaker ikke er tilgjengelig vil varene bli plassert på oppgitt leveringsadresse på mottakers ansvar.

§14 - Dersom mottaker nekter å motta eller stopper sjåføren fra å levere varene vil det bli fakturert for levering. Priser varierer hvor i landet det er.

§16 - Det må være kjørbar vei til leveringsadressen for lastebil. Grus og lignende gjør det vanskelig for sjåføren og levere varene med jekketralle, og dersom det ikke er mulig å levere på grunn av dette vil det bli fakturert for levering, eventuelt for ekstrakostnader knyttet til leveringen. Retur av uavhentede varer blir belastet mottaker. Priser varierer hvor i landet det er.

§17 - Vi gir returrett til alle våre kunder. Dersom dere ikke selger alle varene kan de enkelt og greit returneres til oss. Det er 30 dagers returrett/angrerett fra bestillingsdato. Dette må meldes skriftlig til post@digidugnad.no med informasjon om antall esker av hvert produkt som skal returneres.

§18 - Dersom kunden avbestiller etter at varene er sendt fra lager, må kunden selv dekke fraktkostnaden med tillegg av et administrasjonsgebyr på kr 1.000,- inkl. mva.

§19 - En eventuell retur av varer avtales på forhånd. Returfrakt betales i sin helhet av kunden og varene må være uåpnet i original emballasje. Ved retur kan vi vanligvis organisere returen med fraktselskapet vi bruker. Det er også mulig å returnere varene selv til vårt lager. Husk å avtale med oss på forhånd.

§20 - Kjøper må selv dekke fraktkostnadene for returen.

§21 - Ved eventuell reklamasjon for ødelagte produkter sender dere informasjon og gjerne bilde til post@digidugnad.no

§22 - Dersom det foretas endringer på leveringsadresse, leveringsdato eller antall varer som er bestilt kan vi ikke garantere for endringer etter bestilling. Endringer må sendes til post@digidugnad.no

§23 - Den som er ansvarlig for fakturaen er ansvarlig for hele beløpet.

§24 - Dersom noen under 18 år bestiller og ikke betaler, vil saken bli anmeldt til politiet for bedrageri i henhold til straffeloven § 270.


Er det noe dere lurer på? Kontakt oss

Betingelser for kjøp i nettbutikk

Gjelder for privatpersoner som handler produkter i nettbutikken
BETINGELSER VED KJØP AV PRODUKTER FRA DIGIDUGNAD

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.

Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

Partene
Selger er Digidugnad AS og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når hun/han, eller hennes/hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig angrerettskjema, e-post eller brev. Angrefristen begynner å løpe:

Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt. Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt. Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema.

Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten. Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.
HUSK ANGRERETTSKJEMA

Forsinkelse og manglende levering - kjøperens rettigheter og frist for å melde krav
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelseheve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse. Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving
Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet. Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende. Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning
Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

Mangel ved varen- kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving (selger)
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Gebyr ved uavhentede varer
Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18  år.

Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er kan nås på telefon 23 400 500  eller på deres nettsider www.forbrukerradet.no.

Vi tar forbehold om trykkfeil.

Feature Title

Lorem ipsum dolor

Feature Title

Adipiscing elit.

Feature Title

Adipiscing elit.

Selected Customers

Customers have consistently supported us fight.

The key stone for us

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit goverment. Suspendisse varius enim in eros elementum tristiquevuis cursus, mi quis viverra ornare.

100m

Raised Founds

15,500+

Volunteers

Forest of Nevada

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit goverment. Suspendisse varius enim in eros elementum tristiquevuis cursus, mi quis viverra ornare.

100m

Raised Founds

15,500+

Volunteers

Rain Forest

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit goverment. Suspendisse varius enim in eros elementum tristiquevuis cursus, mi quis viverra ornare.

100m

Raised Founds

15,500+

Volunteers

Our TEstimonials

What our communities are saying?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent gravida tempus viverra. Sed non pretium nibh, in tristique diam.